Workshop

Workshop

zondag 11 september 2016

Minialbum ABOUT YOU & ME

Vandaag vieren we het nieuwe forum van De ScrapAngelsforum.
We zijn overgestapt naar een nieuwe provider en de nieuwe beheersters hebben dit weekend een feestelijke opening gehouden.
Aan diverse dames is gevraagd of zij een bijdragen willen leveren in vorm van een sketch/ lift of een workshop.
Toevallig had ik dit leuke minialbumpje gemaakt van 1 vel cardstock, dus makkelijk om te maken.
En iedereen heeft hier en daar wel wat velletjes papier/ embellisments over om te gebruiken.
Het is niet mijn eigen idee en heb dit albumpje gevonden op pinterest.

Dit mini-albumpje gaan we maken.

Benodigheden:
1 vel cardstock van 30 x 30 cm
diverse vellen designpapier
diverse vellen cardstock bijpassend bij je papier
pons rond en eventueel randjes pons
lint, embellisments, stickers

Als basis heb ik een vel cardstock gebruikt van 30 x 30 cm.
Deze heb ik gerild op 15 cm. (door het midden)
Vel kwartslag draaien en dan rillen op 10 en 20 cm.
Dan heb je 6 vlakken.

Vel aan de bovenkant insnijden tot de middenlijn.
En aan de onderkant.
Zie foto.

Dan gaan we het albumpje nu vouwen zodat je hier de pockets in gaat krijgen.

Eerste flapje vouwen naar rechts, zie foto:


dan vouw je dit flapje naar achteren, zie foto:


Dan vouw je dit weer naar links, zie foto:


Nu alles weer naar achteren, zie foto:


En dan alles dubbelvouwen, zie foto:


 Dan pons je eerst met een ronde pons halve rondjes uit de twee middenbladzijdes voordat je deze (een aan de bovenkant en een aan de onderkant met tape dichtmaakt zodat je een pocket krijgt. Hier kan je dan foto's en/ of journaling in kwijt.


Nu is je boekje klaar om te gaan bewerken met designpapier. Dit kan je naar eigen inzicht doen.
Ik heb er geen stap-voor-stap foto's van gemaakt, omdat iedereen zijn eigen idee hier in kan leggen.
Wel een paar foto's van hoe ik het heb gedaan, met nog een extra flap op de laatste bladzijde voor nog meer foto's.


De voorkant van het albumpje. Ik heb het mooie papier gebruikt van Paisleys & Posies van Stampin' Up voor gebruikt. Mijn albumpje heet ABOUT YOU & ME.


Detailfoto: 


De binnenkant:
Hier kan je foto's in verwerken, tags, extra ruimte creeren voor nog meer fotos en/ of journaling.


De pockets met cardstock waarop ik kleine fotootjes ga plakken en journaling ga schrijven.



OP de laatste bladzijde heb ik nog een extra flap gemaakt waaronder ik nog een foto ga plakken.




Op het witte cardstock komen bij mij foto's, maar deze nog niet afgedrukt.

Ik hoop dat jullie het een leuke workshop vonden.
Ik wel en ik heb er met veel plezier aan gewerkt.

Ik wens je een fijne dag en bedankt dat je mijn blog hebt bezocht.
Groetjes Monique

2 opmerkingen:

  1. Het was een heel leuk weekend en dit boekje is zo leuk om te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel ans. Ik vond het ook weer een ouderwets gezellig weekend. Jammer dat ik niet mee heb kunnen doen doen mijn werk, misschien een volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie.
Groetjes Monique

Tropical suite Oasis

Deze nieuwe lijn van Stampin Up! is zoooo leuk en lekker tropisch. Kon het niet laten liggen. Het zijn mooie stempels, die je op allerlei m...